dijous, 18 d’abril del 2024

Durant els tallers d'art del segon trimestre, els Coales i els Astronautes, hem realitzat un taller de Stop Motion.

Per poder saber en què consistia aquesta tècnica i com podíem realitzar el nostre propi Stop Motion, al gener vam rebre la visita de l'Arnau Godia. L'Arnau és expert en el tema ja que es dedica a realitzar pel·lícules creades amb Stop Motion, com per exemple la de "Chicken run".

Un cop sabíem de què anava el tema, els mestres ens van proposar realizar un petit vídeo amb aquesta tècnica. L'única condició és que el tema fos sobre algun ODS (Objectiu de Desenvolupament Sostenible). Així que ja sabeu, els nostres vídeos us faran reflexionar sobre el que està passant en el món i com podem actuar!

Ens ho hem passat molt bé creant-lo! Si voleu veure el procés podeu mirar les fotografies i si voleu veure el resultat final aquí teniu els vídeos:

divendres, 12 d’abril del 2024

Avui hem pogut gaudir de l'obra de teatre en anglès "Dorothy's dance camp". Hem passat una bona estona rient, ballant i cantant amb els personatges interpretats per l'actriu i per nosaltres mateixos. Si cliqueu a la imatge podreu veure les fotografies i els vídeos on podreu comprovar que bé cantem en anglès! Tot sigui per ajudar a la Dorothy a recuperar les seves sabates noves!

dimarts, 9 d’abril del 2024

Segon dia de colònies!

Bona tarda, famílies!

Des d'ahir a la tarda hem fet moltes activitats i hem après molts conceptes nous relacionats amb l'arquitectura i els monestirs de l'Edat Mitjana.

Ahir a la tarda, vam caminar i caminar per una ruta des d'on vam poder observar molta vegetació i escoltar el cant de molts ocells. A banda d'això, vam conèixer l'Espluga de Francolí i també vam veure el naixement del riu. En arribar vam anar directes a sopar i, més tard vam fer el joc de nit. Els i les coales van haver de fer servir l'enginy i les cames en el "Joc de Cavallers".

Abans d'anar a dormir, els mestres els vam explicar la llegenda del monjo Jofre que quan bufa el vent fa malifetes per la nit. I així ha estat, els i les coales s'han trobat les seves sabatilles fora de lloc pel matí.

En esmorzar, ens hem dirigit al monestir de Poblet, on hem après moltíssim i ens han felicitat molt per escoltar tan atentament i tenir tant d'interès pel tema. Per la tarda hem conclòs la visita guiada pel monestir i hem pogut entrevistar un monjo. Ha estat una experiència molt enriquidora.

Finalment, per acabar el dia, hem escoltat les vespres (oracions que fan els monjos) i més tard soparem i farem un joc d'orientació nocturna. Esperem que aquesta nit el monjo Jofre no faci cap malifeta.

Fins demà, famílies!

dilluns, 8 d’abril del 2024

Primer dia de colònies!

Bona tarda famílies!

Aquest matí, cap a les onze hem arribat a l'alberg de l'Espluga de Francolí, hem esmorzat i ens hem dirigit cap al bosc per buscar els ingredients necessaris per elaborar tinta medieval. Dels tres ingredients que es necessiten (aigua, ferro i tanins) dos els hem pogut trobar a la natura, el ferro i els tanins. Els i les coales han tallat fulles d'esbarzers per extreure'n els tanins i han agafat pedres per obtenir el ferro.

Un cop dinats i dinades hem pogut elaborar la nostra tinta, infusionant les fulles tallades ben petites i les pedres també esmicolades. Amb aquesta tinta hem pogut practicar l'escriptura medieval i, mentre s'infusionaven els ingredients hem fet una repassada molt interessant sobre els mètodes d'escriptura des dels primers temps.

Ara, després d'haver berenat, ens dirigim cap el poble per observar el riu Francolí i passejar pels seus carrers.

Demà més!

dijous, 21 de març del 2024

Coales, acomiadem el trimestre!

Benvolgudes famílies coales,

Demà, amb la sortida al torrent del Ribatallada, donem per acabat aquest segon trimestre. Ha estat un trimestre de molta feina i moltes emocions pels coales. Ara toca gaudir d'aquests dies de descans, desconnectar i agafar forces per al tercer trimestre.

Us deixem amb una foto d'alguns coales amb alguns tamborins ja acabats.

Fins aviat, coales!

divendres, 16 de febrer del 2024

Padrins i padrines lectors!

Hola famílies!

Cada últim dimecres de cada mes els Coales i els Avions es troben per llegir una estona junts. Als Avions els encanta que els nens i nenes grans de l'escola els ajudin i els felicitin i els motiva molt en l'aprenentatge de la lectoescriptura.

Els Coales són molt generosos i generoses i ajuden als Avions amb molt d'entusiasme i il·lusió.

Us deixem unes imatges de l'última trobada, que va ser l'últim dimecres de gener.

"Què feien les teves besàvies?"

Hola, famílies!

Ahir, dijous 16 de febrer, vam fer un recorregut molt interessant per Sabadell. Ens van ensenyar diversos edificis emblemàtics de la ciutat com el Mercat, el Museu de Paleontologia, l'Ajuntament, el Safareig i la Casa Armengol, entre d'altres. Cadascun d'aquests edificis amagava la història d'una o diverses dones de la història propera de Sabadell.

Els coales van descobrir un munt de curiositats i fets sobre la vida de les dones de fa cent anys. Tanmateix, van aprendre que molts dels drets dels que gaudim actualment, com el dret a vot de les dones, la jornada laboral de 8h o el permís de maternitat/paternitat, es van aconseguir a través de moviments i revoltes socials.

Us deixem amb un recull de fotos!